14 Kasım 2016 Pazartesi

Paradoks



Kitabı D&R kampanyasından aldım. Bu ay içinde bu kampanyadan gerçekten çok kitap aldım. Bunla ilgili yazı yazmayı düşündüm ama kaldı öyle. Kitabı almam aslında hiç bir araştırmaya yada tavsiyeye dayanmadan gerçekleşti. Bilim ve Paradokslar olunca konusunun hoş olabileceğini düşündüm açıkçası. 

Bilim alanında aslında sık olmasa da bulunan şeyler paradokslar. Bazıları artık o kadar ünlü ki savunduğu teoriyi bile aşmış durumda. Bunların başında en ünlüsü Shroderin  kedisi yada dede torun paradoksu olabilir. Kitap ilk önce bize paradoksun ne olabileceğini açıklayarak sözel olarak çözümlenebilecek paradokslardan örnekler vererek işe başlıyor. Daha sonra ise bilimsel bilginin öne çıktığı, açıklamaların artık bilimsel dayanaklara başvurularak yapıldığı paradokslar geliyor. Aslında kitap işin içindeki paradokslardan çok açıklamaları ile daha çok öne çıkmakta bence. Paradoksları açıklarken ve nasıl çözüleceği yönünde fikirler ortaya koyarken safi bilim ile bunu yapmakta. Buda bayağı bir bilgi ile bombardıman altında kalıyorsunuz. Tabi bu sizi korkutmasın yazarın anlatım şekli ve üslubu çok sade ve herkesin anlayacağı şekilde bilgileri sunuyor. Paradokslar da ki tuhaflıkları geçtim gerçek bilimde ki tuhaflıkları okuyunca aslında daha fazla şaşıracaksınız. Kuantum alanına girdiğiniz gerçek hayatta olan aslında bizim farketmediğimiz bir çok tuhaf olayların meydana geldiğini göreceksiniz. Birçok bilgide öğreneceksiniz. Bu bakımdan çok doyurucu bir kitap. Paradokslar ve bilim konusunda meraklı olanların eğlenceli bir vakit geçirmek için okuyabileceği bir kitap. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...