22 Şubat 2018 Perşembe

Orion Kitap Fuarı


Yeni bir fuar yazısı ile buradayım. Bugünlerde pek işlerden dolayı kitap yazısı giremesem de arkada bir ton size anlatmak istediğim kitap beklemekte. Bu sefer ki kitap fuarı çorlu da bulunan bir avm tarafından düzenlendi. Aslında kitap fuarı denilemez ama sunuluş bu şekilde olduğu için bende bu şekilde kullandım. Daha önce size bahsettiğim Trakya Kitap Fuarı yazında, fuarın ne kadar kötü bir organizasyona sahip olduğunu size anlatmıştım. Bu sefer orion (avm'nin ismi) reklamlarda bu işi yapacak gibi gösterdi. Tabi iş fuar başlayınca ortaya çıktı. Kiminle anlaştıklarını bilmiyorum ama bir kitapçı ile anlaşıp belli yerlere kitap standı kurmak ile pek kitap fuarı olmaz. Kitap çeşitliliğinden az, bilinmeyen yayınlarlar ve gelecek yazarların kitaplarından başka hiç bir şey yok. Üstüne indirimde yok. Sadece kitap olarak işe baktığımızda etkinliğin ismi kitap fuarı olduğu için kitapların bir görsel materyal olarak orada olduğunu görüyorsunuz. Bu işi becerememişler kitaplar konusunda.



Yazarlar konusunda ise çorluda gerçekleşen büyük şehir, ilçe ve sanayi odasının desteğini alan Trakya Kitap Fuarından daha başarılı bir yazar portföyü hazırlamışlar. Bu fuarın taktir edilebilir kısmı olmuş. Tabi kitap imzalatmaya gittiğinizde bu işin kültürel bir etkinlik olmadığını anlıyorsunuz. Kitap fuarlarına giden insanlarlar bilirler ki orada yazarlarla sohbet edersiniz, kitapları hakkında, merak ettiğini konular hakkında konuşursunuz. Burada böyle bir şey göremedim. Gerçi ben iş dolayısı ile sadece İlber Ortaylı imza gününe gidebildim. Onda da çok sıra vardı ve hoca ile sohbet etmenize bir kelime konuşmanıza müsade etmiyorlardı. Sadece kitabı alıyorlar hocanın önüne veriyorlar imzalatıyorlar. Bende hocanın yeni çıkan kitabı Gazi Mustafa Kemal Atatürk kitabını imzalattım.


Genel olarak baktığımda bu olayın kültürel bir etkinlik yerine daha çok maddi çıkarlar doğrultusunda, çok özen gösterilmeden yapılan bir etkinlik olarak gördüm. Zaten dar olan alanda ne kadar geniş bir kitap etkinliği olabilir oda ayrı bir konu. Umuyorum ki zaman içinde uzun süre devam eden kitap fuarlarından bir ders alarak daha iyi bir kitap fuarı etkinliği gerçekleştirebilirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...